„Profesionalai“ ateina, atidunda arba bradauskinė era Seime tęsiasi
2016 lapkričio 17 d.
Šiandien Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininku pozicijos balsais išrinktas „žaliasis“ medžiotojas (tokie hobiai) Viktoras Rinkevičius.
Prisiekiu, eidama į pirmąjį Komiteto posėdį (dar kartą dėkoju Konservatorių frakcijai, kuri paaukojo savo vietą Biudžeto komitete, kad aš jame galėčiau dirbti, nes „valstiečiai“ nuoširdžiai (?) žadėję mane ten paskirti, savo pažadą paskutinę minutę pamiršo) neturėjau jokių išankstinių nuostatų. Tiesą sakant, nė akyse nebuvau mačiusi tokio 2000-2008 metais jau net dvi kadencijas Seime atpylusio „valstiečio“ Viktoro Rinkevičiaus.
Dar daugiau. Ketinau balsuoti, kad jis taptų Komiteto pirmininku, kaip ir sutarė seniūnų sueiga. Juolab, ponas V.Rinkevičius nuoširdžiai žadėjo atsižvelgi į ganėtinai sakyčiau solidžios (profesine prasme) šio Komiteto opozicijos narių grupės (A.Kubilius, M.Majauskas, K.Glaveckas ir jūsų nuolanki tarnaitė) pastabas ir įžvalgas. Tiesa, atsakymai į klausimus buvo tokie nerišlus, kad paskutinę minutę susilaikiau.
Tai, kas vyko vėliau, privertė pasigailėti dėl to, kad nebuvau kategoriškai prieš. Gavęs pirmininko postą, p. V.Rinkevičius ėmėsi agresyvaus opozicijos puolimo (o gal savotiškos gynybos, nes būna žmonių, kurie nuoširdžiai tiki, kad tylėdami jie atrodo protingesni, tad visur renkasi panašią elgesio strategiją).
Komiteto opozicijos nariams suabejojus, jog pirmininko pavaduotojo skyrimas prieštarauja Seimo statutui, nes Opozicijai priklausanti vieta jai nepaskirta, klausimas buvo atmestas, pasiremianti principu „dauguma visada teisi“.
Net tada, kai p. A. Kubilius paprašė į kitą posėdį pakviesti pareigūnus iš Europos Komisijos atstovybės, Lietuvos banko, Valstybės kontrolės, kurie turi pastabų kitų metų biudžeto projektui, pirmoji komiteto pirmininko reakcija buvo arogantiškai atsaini. Matyt, jis ketinu tądien „medžioti“. Tiesa, kai visi opozicijos žmonės ir kolega Stasys Jakeliūnas pradėjome labai nerimauti, galiausiai klausimai į dienotvarkę buvo įtraukti.
Vis dėlto visos šios techninės detalės nublanksta, kai įdėmiau panagrinėji naujojo už viešuosius pinigus, jų tvarkymą, mokesčių pakeitimus, tad rimtai kalbant, už visų mūsų gyvenimas atsakingo dabar jau įtakingo Seimo nario gyvenimo ir turtų aprašus.
Kaip jus manote, ar tikrai Seimo narys, kuris pernai gavo 239.957 eurų pajamų ir nuo jų sumokėjo …. 2897 eurų mokesčių (tarifas 1,2 proc.) rimtai stengsis, kad Lietuvoje būtų įgyvendintas 29 Lietuvos Konstitucijos straipsnis, kuris sako, kad Įstatymui visi asmenys lygūs, ir sumažins mokestinę naštą tiems, kurių pajamos dešimtis kart mažesnės, bet mokesčių tarifas 42 proc.?
Kas būtų, kas nebūtų, visada atsiras lygesnių kiaulių.
Kita vertus, o kaip „valstiečiai“ nustatė, kad šitas jų – partijos „neeilinis“ eilinis, dabar jau Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas, yra pajėgus analizuoti, švelniai kalbant, nelabai paprastus biudžeto deficito perviršio, struktūrinių pertvarkų ir kitus panašius klausimus?
Kiek benagrinėtum garbaus pirmininko mokslų ir veiklos gaires, tematai Žemės ūkio akademijos inžinieriaus diplomą, sovietinio rajono biurokrato svajonių viršūnę – Vykdomojo komiteto pirmininko postą, kuris pasiektas 1989 metais, bei daugybę postų postelių verslo įmonėse.
Net Seimo nario vieta iškovota net nepabandžius kautis vienmandatinėje apygardoje, o patys partiečiai nustūmė žemyn iš 13 į 18 vietą.
Viena, ko negebu suprasti: kam kalbėti apie kompetenciją, kai postai skirstomi pagal mechanines kvotas? Ir kur čia permainos?